ישנם סגנונות כתיבה מגוונים למשל: סגנון כתיבה בפנייה איית, כתיבה שיווקית בדגש על מילות מפתח וכתיבה מידענית מקצועית. כל סגנון כתיבה מתאים יותר/פחות על פי מקום פרסום המאמר: מאמר לאתר/בלוג/ניוזלטר וכדומה.
אז מה ההבדל בין התכנים בניוזלטר, בבלוג, באתר העסק או בעמוד העסקי?
למעשה ההבדל הבולט ביותר הינו בסגנון הכתיבה.כאמור, ישנם שלושה סגנונות כתיבה עיקריים: כתיבה שיווקית, כתיבה מקצועית מידענית וכתיבה בפנייה אישית אל הקורא. את סגנון הכתיבה יש להתאים למקום פרסום המאמר:
באתר- בהחלט מומלץ לשלב את כל 3 הסגנונות בדגש על כתיבה שיווקית וכתיבה מידענית בכדי להעניק מידע מקצועי בתחום העסק ועל העסק ובכדי לקדם את האתר בעזרת כתיבה שיווקית.
בבלוג- אשר הינו למעשה מעין "יומן רשת" סגנון הכתיבה הינו חופשי ובנימה אישית. פחות דגש על כתיבת מאמרים מקצועיים ושיווקיים.
בניוזלטר- הכתיבה בפנייה אישית אל הקורא.
בנוסף לכך>מעבר לשוני בסגנון הכתיבה קיים שוני בנושאי התכנים, כלומר האם עלינו להתמקד בנושא אחר בכתיבה או האם ניתן ואף רצוי לכתוב על כמה נושאים? התשובה היא גם את נושא הכתיבה עלינו להתאים על פי מקום פרסום התכנים:
באתר ובבלוג- נפרסם מאמרים הקשורים לכל תחומי העסק. למשל אם העסק שלי עוסק גם בבניית אתרים, הקמת עמודים עסקיים, שירותי כתיבה, ייעוץ שיווקי ועוד- אני אפרסם מאמרים בכל התחומים האלו (על פי חלוקה לקטגוריות).
בניוזלטר- אנו למעשה מתמקדים בנושא אחד. לדוגמא- בעסק שלי אצור ניוזלטר נפרד לנושא בניית אתרים וניוזלטר נוסף בנושא הקמת עמודים עסקיים ושיווק העסק בפייסבוק.
הבדל נוסף הינו שבאתר עלינו לפרסם מאמרים מקצועיים באורך מלא אך בבלוג, בניוזלטר ובעמוד העסקי
אנו יכלים לפרסם טיפים קצרים הקשורים לתחום העסק בשילוב לפרסום מאמרים שונים.
לסיכום- ניתן לראות כי סגנון כתיבת המאמר ותוכן המאמר מותאמים על פי מקום הפרסום של המאמרים או התכנים אותם אנו כותבים.
בהצלחה
אור- נט : שיווק אפקטיבי וחסכוני לעסקים קטנים ברשת
https://www.facebook.com/or.net.BusinessMarketing